Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:
- Ewidencja podatników i płatników.
- Ewidencja zobowiązanych.
- Rejestr podatników podatku od towarów i usług.
- Rejestr wydanych zaświadczeń.
- Rejestr czynności cywilnoprawnych.
- Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw.
- Rejestr aktów notarialnych.
- Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych.
- Rejestr kontroli podatkowych.
- Ewidencja mandatów.
- Ewidencja materiałów archiwalnych.
Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
- zarządzenie Nr 37 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012 r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach,
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym,
- zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej.