Urząd Skarbowy w Sępólnie Krajeńskim
Siedziba Urzędu znajduje się przy ul. Tadeusza Kościuszki 22 w Sępólnie Krajeńskim.
Na czele Urzędu stoi Naczelnik, który podlega Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.
Naczelnikowi w pracy pomagają zastępcy oraz pracownicy.
Urząd Skarbowy w Sępólnie Krajeńskim jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej (w skrócie KAS).
W całym kraju jest wiele takich urzędów skarbowych.
KAS w naszym województwie
Kujawsko-pomorską KAS tworzą:
- izba administracji skarbowej;
- urzędy skarbowe (23);
- urząd celno-skarbowy – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (2) i oddziały celne (5).
Czym zajmuje się izba administracji skarbowej?
Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Urząd skarbowy obsługuje i wspiera podatników w prawidłowym płaceniu podatków.
Urząd prowadzi też kontrole, czyli sprawdza czy podatnicy przestrzegają przepisów.
Urząd pobiera zaległości podatkowe, gdy ludzie nie płacą podatków w terminie.
Urząd zapewnia wpływ pieniędzy do budżetu państwa.
Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrole celno-skarbowe.
Oznacza to, że urząd sprawdza czy podatnicy przestrzegają przepisów prawa.
Urząd pobiera też opłaty związane z przewozem towarów przez granicę.
Urząd celno-skarbowy walczy z przestępczością gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej Urzędu znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność/Informacja o dostępności architektonicznej.
Kontakt z Urzędem Skarbowym w Sępólnie Krajeńskim
Aby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosekna adres: Urząd Skarbowy w Sępólnie Krajeńskim, ul. Tadeusza Kościuszki 22, 89‑400 Sępólno Krajeńskie;
- wysłać e-mail na adres: us.sepolno-krajenskie@mf.gov.pl;
- wysłać faks na numer: 52 388-83-23;
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 52 388-83-10;
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce: Dostępność/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.