Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Nakle nad Notecią
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Dział VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
- drogą pocztową na adres: Urząd Skarbowy w Nakle nad Notecią, ul. Sądowa 8, 89-100 Nakło nad Notecią;
- złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Nakle nad Notecią przy ul. Sądowej 8 w dni robocze w godzinach urzędowania od 8.00 do 15.00 (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00 u pracowników pionu obsługi podatnika),
- przesłać faksem pod nr 52 386 92 88,
- przesłać pocztą elektroniczną na adres na adres: us.naklo@mf.gov.pl;
- przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP Urzędu Skarbowego w Nakle nad Notecią. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach e-PUAP.
Wymogi formalne
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Urzędu Skarbowego w Nakle nad Notecią.
W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu Skarbowego w Nakle nad Notecią, sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Nakle nad Notecią
Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach.
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków dokonują pracownicy Sekretariatu Urzędu Skarbowego w Nakle nad Notecią (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00) oraz pracownicy pionu obsługi podatnika (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00)
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nakle nad Notecią lub wyznaczony przez niego Zastępca, w sprawach skarg i wniosków przyjmuje osoby zainteresowane w każdą środę do godziny 17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie Urzędu.
Klienci zainteresowani przyjęciem w sprawach skarg i wniosków w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia mają możliwość ustalenia indywidualnego terminu spotkania za pośrednictwem sekretariatu Urzędu Skarbowego w Nakle nad Notecią, tel. 52 386 92 10.