Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym

    • telefonicznie – pod numerem telefonu 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Urząd Skarbowy w Radziejowie przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

    Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu

    Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl i serwisie www.biznes.gov.pl

    Kontakt telefoniczny z urzędem

    W poniedziałki w godzinach 8:00 - 18:00, od wtorku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 z Urzędem Skarbowym można kontaktować się w wybranych sprawach za pomocą dedykowanych numerów telefonicznych. Zobacz spis numerów (link).

    Dokumenty można składać w następujący sposób:

    • pisemnie na adres: ul. Rolnicza 6, 88-200 Radziejów;

    • osobiście w siedzibie Urzędu;
    • elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: us.radziejow@mf.gov.pl;
    • na informatycznych nośnikach danych (potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej)

    WAŻNE:

     

    Akceptowalne rodzaje nośników danych:

    • płyta CD/DVD,

    • pamięć masowa USB 1.1, 2. 0 lub 3.0)

    Akceptowalne formaty danych:

    • dokumenty tekstowe, tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne: .txt, .rtf, .pdf, xps, .odt, .ods, .odp, .doc, .xls, .ppt, .docx, .xlsx, .pptx, .csv;
    • informacje graficzne: .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .geotiff, .png, .svg;
    • informacje dźwiękowe lub filmowe: .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a, mpeg4, .ogg, .ogv;
    • format stron www: .html, .xhtml, .css;
    • format danych: .xml, .xsd, .gml, .rng; format danych: .xsl,  .xslt;

    Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

    • dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego
    • dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie Xades-Bes.

    Do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych należy użyć: .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z.

    Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem, nośnik nie podlega zwrotowi. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

    Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 50MB.

    Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem, nośnik nie podlega zwrotowi.

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Radziejowie


    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Dział VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.


    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.


    Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

    • drogą pocztową na adres: Urząd Skarbowy w Radziejowie, ul. Rolnicza 6, 88-200 Radziejów;
    • złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Radziejowie przy ul. Rolniczej 6 w dni robocze w godzinach urzędowania od 8.00 do 15.00 (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00 u pracowników pionu obsługi podatnika),
    • przesłać faksem pod nr 54 414 84 61
    • przesłać pocztą elektroniczną na adres na adres: us.radziejow@mf.gov.pl;
    • przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP Urzędu Skarbowego w Radziejowie. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach e-PUAP.

     

    Wymogi formalne


    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Urzędu Skarbowego w Radziejowie.


    W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu Skarbowego w Radziejowie, sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.


    Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Radziejowie


    Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach.

     

    Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków dokonują pracownicy Wieloosobowego Stanowiska Wsparcia Urzędu Skarbowego w Radziejowie (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00) oraz pracownicy pionu obsługi podatnika (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00)


    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Radziejowie lub wyznaczony przez niego Zastępca, w sprawach skarg i wniosków przyjmuje osoby zainteresowane w każdą środę do godziny 17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie Urzędu.


    Klienci zainteresowani przyjęciem w sprawach skarg i wniosków w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia mają możliwość ustalenia indywidualnego terminu spotkania za pośrednictwem sekretariatu Urzędu Skarbowego w Radziejowie, tel. 54 414 84 42.


     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 25.01.2018 Data publikacji: 25.01.2018 11:56 Data ostatniej modyfikacji: 22.10.2024 13:38
    Autor: IAS w Bydgoszczy Osoba publikująca: Anita Kruczkowska-Lassak Osoba modyfikująca: Beata Kręciszewska
    Rejestr zmian