Nawigacja

Wydawca treści

Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50

Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50

Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50

Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy informuje o przystąpieniu do Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, Priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności, Działanie FENX.01.01. Efektywność energetyczna.

W ramach konkursu nr FENX.01.01-IW.01-001/24 (link: FENX.01.01-IW.01-001/24 ) dla działania FENX.01.01 Efektywność energetyczna priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy realizuje projekt pn. „Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50".

Cel projektu:

Celem głównym niniejszego projektu jest zwiększenie efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej, jakim jest Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy w Bydgoszczy. Wynikają z niego następujące cele szczegółowe:

  1. Obniżenie kosztów eksploatacji budynku.
  2. Racjonalizacja gospodarki zasobami naturalnymi poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i cieplnej.
  3. Obniżenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.
  4. Zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w obiekcie Urzędu
  5. Zwiększenie świadomości ekologicznej wśród użytkowników budynku.

Termomodernizacja budynku przyczyni się do ograniczenia strat ciepła poprzez zmniejszenia poboru energii cieplnej i elektrycznej, a tym samym do ograniczenia emisji szkodliwych gazów i pyłów do atmosfery, co będzie miało pozytywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Realizacja projektu wpłynie również na zmniejszenie kosztów utrzymania obiektu. W związku z powyższym zdefiniowano cele ogólne projektu, którymi są:

  • podniesienie standardu oraz komfortu cieplnego osób korzystających z budynku,
  • zmniejszenie uciążliwości związanej z negatywnym oddziaływaniem na środowisko.

Przedstawione powyżej cele dotyczące realizacji projektu wynikają z zidentyfikowanych problemów, tj:

  • niskiej efektywności energetycznej budynku,
  • dużego zużycia energii,
  • wysokich kosztów ogrzewania budynku,
  • dużych strat ciepła.

Główne elementy projektu w zakresie robót budowlanych to:

  • naprawa tynków zgodnie z dokumentacją techniczną uzgodnioną z Konserwatorem zabytków,
  • docieplenie dachu, stropodachu wentylowanego, stropu pod nieogrzewanym poddaszem, ścian zew. piwnic (część nadziemna), ścian na poddaszu,
  • wymiana stolarki okiennej,
  • wymiana stolarki drzwiowej i bramy zewnętrznej,
  • doposażenie węzła cieplnego o moduł ciepła technologicznego,
  • wymiana instalacji c.o., montaż zaworów termostatycznych, regulacja hydrauliczna instalacji po termomodernizacji, wykonanie instalacji ciepła technologicznego,
  • montaż instalacji wentylacji mechanicznej z wykorzystaniem centrali wentylacyjnej nawiewowo-wyciągowej z odzyskiem ciepła,
  • wymiana oświetlenia na nowe ledowe,
  • montaż systemu BMS,
  • montaż 3 instalacji fotowoltaicznych,
  • montaż magazynu energii (bateria litowo-jonowa)wraz z niezbędnymi pracami towarzyszącymi i odtworzeniowymi oraz pracami dodatkowymi, niewynikającymi z audytu i które są niekwalifikowalne:
  • wymiana stolarki okiennej dachowej w pomieszczeniach na nieogrzewanym poddaszu,
  • przebudowa wyłazu dachowego z drabiną,
  • modernizacja schodów i podstaw kolumn przy wejściu głównym,
  • wymiana kostki brukowej z obrzeżami oraz wykonaniem podbudowy przed budynkiem,
  • modernizacja instalacji kanalizacyjnej i deszczowej przed budynkiem.

Realizując powyższe cele planowane jest osiągnięcie następujących rezultatów Projektu:

Wskaźniki produktu:

Lp.

Nazwa wskaźnika

Jednostka miary

Wartość docelowa

-1-

-2-

-3-

-4-

1.

Budynki publiczne o udoskonalonej charakterystyce

energetycznej

m2

2 540

2.

Liczba zmodernizowanych energetycznie budynków

szt.

1

3.

Dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł OZE

kWe

28,7

4.

Pojemność magazynów

energii elektrycznej

MWh

0,037

Wskaźniki rezultatu:

Lp.

Nazwa wskaźnika

Jednostka miary

Wartość bazowa

Wartość docelowa

-1-

-2-

-3-

-4-

-5-

1.

Roczne zużycie energii pierwotnej w: budynkach

publicznych

MWh/rok

375,7

67,5

2.

Szacowana emisja

gazów cieplarnianych

tona ekwiwalentu

CO2/rok

147,3

28,1

3.

Ilość zaoszczędzonej

energii elektrycznej

MWh/rok

0,0

17,9

4.

Ilość zaoszczędzonej

energii cieplnej

MWh/rok

0,0

261,0

5.

Zmniejszenie zużycia energii końcowej w wyniku realizacji projektu

GJ/rok

0,0

1 004,1

 

Grupa docelowa:

Projekt termomodernizacji budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy może mieć wpływ na szeroki zakres odbiorców, obejmujący zarówno osoby korzystające z budynku, jak i osoby niekorzystające z niego bezpośrednio. Poniżej przedstawiono charakterystykę głównych grup docelowych:

  • Pracownicy urzędu skarbowego:

Komfort termiczny: Termomodernizacja budynku znacząco poprawi komfort termiczny dla pracowników urzędu, zapewniając im bardziej komfortowe warunki pracy w ciągu całego roku.

Zdrowie i samopoczucie: Poprawa izolacji termicznej i wentylacji przyczyni się do lepszej jakości powietrza w pomieszczeniach, co będzie mieć pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników.

Oszczędność energii: Termomodernizacja będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia zużycia energii w budynku, co pozwoli obniżyć koszty eksploatacyjne i przyczyni się do ochrony środowiska.

  • Osoby korzystające z usług urzędu skarbowego:

Komfort i wygoda: Termomodernizacja poprawi komfort i wygodę dla osób odwiedzających urząd skarbowy, zapewniając im przyjemniejsze i bardziej komfortowe warunki oczekiwania i obsługi.

Dostępność: inwestycja będzie obejmować ulepszenia w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, co ułatwi im korzystanie z usług urzędu skarbowego.

Postrzeganie urzędu: Termomodernizacja poprawi wizerunek urzędu skarbowego jako instytucji nowoczesnej i odpowiedzialnej społecznie.

  • Społeczność lokalna:

Estetyka: inwestycja poprawi wygląd budynku urzędu skarbowego, co będzie mieć pozytywny wpływ na estetykę otoczenia i wizerunek całej społeczności.

Ochrona środowiska: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza, co będzie mieć pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie mieszkańców.

Lokalne firmy: Realizacja projektu termomodernizacji może generować lokalne miejsca pracy i wspierać lokalne firmy budowlane.

  • Władze lokalne:

Oszczędność energii: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia zużycia energii w budynku, co będzie mieć pozytywny wpływ na ogólne zużycie energii w mieście i pomoże osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.

Ochrona środowiska: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza, co będzie mieć pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie mieszkańców.

Poprawa wizerunku: Realizacja projektu termomodernizacji budynku urzędu skarbowego  poprawi wizerunek władz lokalnych jako instytucji dbających o środowisko naturalne i komfort życia mieszkańców.

 

Wartość całkowita projektu: 7 774 124,62 zł

Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych wynosi 6 842 024,05 zł

Wkład Funduszy Europejskich jako dofinansowanie projektu z budżetu środków europejskich ma wynieść 85 % wydatków kwalifikowalnych: 5 815 720,44 zł

Termin realizacji projektu: 31.12.2027 r.

 

Zgłaszanie nieprawidłowości:

Informujemy równocześnie, że Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje o funkcjonowaniu formularza oraz adresu e-mail pozwalających na poinformowanie o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości w projektach współfinansowanych ze środków programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Narzędzia te zostały przygotowane przez Instytucję Zarządzającą – by umożliwić zgłaszanie podejrzenia nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków FEnIKS 2021-2027.

By zgłosić nieprawidłowość można skorzystać w szczególności z:

Zgłaszanie nieprawidłowości związanych z zasadami równości oraz zapisami Karty Praw Podstawowych (KPP) i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (KPON):

Z uwagi na realizację Projektu termomodernizacji budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy zgodnie z założeniami Karty Praw Podstawowych (KPP) i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (KPON), Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z KPP lub KPON. Sygnały, zgłoszenia, skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektu w tym zakresie można przekazywać za pomocą następujących form:

  • poczty tradycyjnej – w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ul. Konstruktorska 3a 02-673 Warszawa,
  • skrzynki nadawczej e-PUAP Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.) - /rm5eox834i/SkrytkaESP,
  • formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,
  • mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: rownosc.feniks@mfipr.gov.pl lub naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl,
  • doręczenia osobistego do kancelarii Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa.
bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 10.03.2025 Data publikacji: 10.03.2025 13:42 Data ostatniej modyfikacji: 11.03.2025 11:22
Autor: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska Osoba publikująca: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska Osoba modyfikująca: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska
Rejestr zmian