Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
Główna siedziba Izby znajduje się przy ul. Warmińskiego 18 w Bydgoszczy.
Na czele Izby stoi Dyrektor, który podlega Ministrowi Finansów.
Dyrektorowi w pracy pomagają zastępcy, a także pracownicy i funkcjonariusze.
Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej (w skrócie KAS).
W każdym województwie jest jeden taki urząd jak Izba.
KAS w naszym województwie
Kujawsko-pomorską KAS tworzą:
- izba administracji skarbowej;
- urzędy skarbowe (23);
- urząd celno-skarbowy – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (2) i oddziały celne (5).
Czym zajmuje się Izba?
Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Urząd skarbowy obsługuje i wspiera podatników w prawidłowym płaceniu podatków.
Urząd prowadzi też kontrole, czyli sprawdza czy podatnicy przestrzegają przepisów.
Urząd pobiera zaległości podatkowe, gdy ludzie nie płacą podatków w terminie.
Urząd zapewnia wpływ pieniędzy do budżetu państwa.
Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrole celno-skarbowe.
Oznacza to, że urząd sprawdza czy podatnicy przestrzegają przepisów prawa.
Urząd pobiera też opłaty związane z przewozem towarów przez granicę.
Urząd celno-skarbowy walczy z przestępczością gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynków Izby znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność/Dostępność architektoniczna.
Kontakt z Izbą Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
Aby załatwić sprawy w Izbie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosekna adres: Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy, ul. Warmińskiego 18, 85-950 Bydgoszcz;
- wysłać e-mail na adres: ias.bydgoszcz@mf.gov.pl;
- wysłać faks na numer: 52 58 56 114;
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 52 58 56 102;
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce: Dostępność/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.