Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).

    Petycje są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r., poz. 870). Ustawa ta określa zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposobów postępowania organów w sprawach dotyczących petycji.
    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach. Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu i podległych jemu jednostek.

    Naczelnik Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego lub wyznaczony przez niego Zastępca  przyjmuje klientów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu przy ul. Batorego 61 w poniedziałki w godzinach od 7:30 do 17:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach pracy Urzędu tj. od 7:00 do 15:00 -  po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie Urzędu pod numerem telefonu 56 619 76 61.

    W sprawach organizacyjnych związanych z przyjęciami w ramach skarg i wniosków można się kontaktować z Sekretariatem KPUCS w Toruniu pod nr 56 619 76 61 lub Sekretariatem Delegatury KPUCS w Toruniu pod nr 52 347 78 01.

    Przyjmowanie oraz koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków należy do zadań Działu Wsparcia Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu. Przy czym skargi i wnioski do Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu można składać na kilka sposobów:

    • wnieść na piśmie, przesyłając na adres: Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu, ul. Batorego 61, 87-100 Toruń,
    • złożyć osobiście w kancelarii lub każdej jednostce Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowy w Toruniu w godz. 7.00 – 15.00,
    • przesłać faksem pod nr 56 619 77 27,
    • przesłać pocztą elektroniczną na adres: kujawsko-pomorski.ucs@mf.gov.pl
    • przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Celno – Skarbowego w Toruniu.

    Korzystanie z Elektronicznej Skrzynki Podawczej zlokalizowanej na platformie ePUAP wymaga posiadania bezpłatnego konta użytkownika elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

    Konto można założyć rejestrując się na stronie: http://epuap.gov.pl/- Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

    Na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznejpod adresem strony internetowej https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu//MIIB można złożyć pismo do dowolnego urzędu.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 14.07.2018 Data publikacji: 14.07.2018 18:29 Data ostatniej modyfikacji: 27.01.2022 12:39
    Autor: Joanna Wierzchowska Osoba publikująca: Mariusz Ziarnowski Osoba modyfikująca: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska
    Rejestr zmian